1. Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób
    sprzedaży prowadzonej przez Hannę Bartkowiak prowadzącą
    działalność gospodarczą pod firmą Prywatna Klinika Holistyczna
    Medycyny Naturalnej HEGU Hanna Bartkowiak z siedzibą
    w Rynarzewie, za pośrednictwem sklepu internetowego
    www.hegu.pl (zwanego dalej: „Sklepem Internetowym”) oraz
    określa zasady i warunki świadczenia przez Hannę Bartkowiak
    prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Prywatna Klinika
    Holistyczna Medycyny Naturalnej HEGU Hanna Bartkowiak z siedzibą
    w Rynarzewie usług nieodpłatnych drogą elektroniczną.
    § 1 Definicje
  2. Dni robocze – oznacza dni tygodnia od poniedziałku do piątku
    z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
  3. Dostawa – oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu
    Klientowi przez Sprzedawcę, za pośrednictwem Dostawcy, Towaru
    określonego w zamówieniu.
  4. Dostawca – oznacza podmiot, z którym współpracuje Sprzedawca
    w zakresie dokonywania Dostawy Towarów:
    a) firmę kurierską;
    b) Pocztę Polską S.A. z siedzibą w Warszawie.
  5. Hasło – oznacza ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych
    wybranych przez Klienta podczas Rejestracji w Sklepie Internetowym,
    wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu do Konta Klienta
    w Sklepie Internetowym.
  6. Klient – oznacza podmiot, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem
    i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną
    lub z którym zawarta może być Umowa sprzedaży.
  7. Konsument – oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą
    czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością
    gospodarczą lub zawodową.
  8. Konto Klienta – oznacza indywidualny dla każdego Klienta panel,
    uruchomiony na jego rzecz przez Sprzedawcę, po dokonaniu przez
    Klienta Rejestracji i zawarciu umowy świadczenia usługi Prowadzenie
    Konta Klienta.
  9. Przedsiębiorca – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub
    jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa
    przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu
    działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności
    prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub
    zawodową.
  10. Regulamin – oznacza niniejszy regulamin.
  11. Rejestracja – oznacza czynność faktyczną dokonaną w sposób
    określony w Regulaminie, wymaganą dla korzystania przez Klienta ze
    wszystkich funkcjonalności Sklepu Internetowego.
  12. Sklep Stacjonarny – oznacza miejsce przeznaczone do obsługi
    Klientów, pod adresem: ul. Szubińska 29, 89-200 Rynarzewo.
  13. Sprzedawca – oznacza Hannę Bartkowiak prowadzącą działalność
    gospodarczą pod firmą Prywatna Klinika Holistyczna Medycyny
    Naturalnej HEGU Hanna Bartkowiak z siedzibą w Rynarzewie (89-200
    Szubin), ul. Szubińska 29, NIP: 9531613421, REGON: 092971143,
    wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
    Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Przedsiębiorczości
    i Technologii; e-mail: info@hegu.pl, będącą jednocześnie
    właścicielem Sklepu Internetowego.
  14. Strona Internetowa Sklepu – oznacza strony internetowe, pod
    którymi Sprzedawca prowadzi Sklep Internetowy, działające
    w domenie www.hegu.pl.
  15. Towar – oznacza produkt przedstawiony przez Sprzedawcę za
    pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, mogący być
    przedmiotem Umowy sprzedaży.
  16. Trwały nośnik – oznacza materiał lub narzędzie umożliwiające
    Klientowi lub Sprzedawcy przechowywanie informacji kierowanych
    osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji
    w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje
    służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji
    w niezmienionej postaci.
  17. Umowa sprzedaży – oznacza umowę sprzedaży zawartą na
    odległość, na zasadach określonych w Regulaminie, między Klientem
    a Sprzedawcą.
    § 2 Postanowienia ogólne i korzystanie ze Sklepu Internetowego
  18. Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa
    autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, jego
    domeny internetowej, Strony Internetowej Sklepu, a także do
    wzorców, formularzy, logotypów zamieszczanych na Stronie
    Internetowej Sklepu (z wyjątkiem logotypów i zdjęć prezentowanych
    na Stronie Internetowej Sklepu w celach prezentacji towarów, do
    których to prawa autorskie należą do podmiotów trzecich) należą do
    Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie
    w sposób określony i zgodny z Regulaminem oraz za zgodą
    Sprzedawcy wyrażoną na piśmie.
  19. Sprzedawca dołoży starań, aby korzystanie ze Sklepu Internetowego
    było możliwe dla użytkowników Internetu z użyciem wszystkich
    popularnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych,
    typów urządzeń oraz typów połączeń internetowych. Minimalne
    wymagania techniczne umożliwiające korzystanie ze Strony
    Internetowej Sklepu to przeglądarka internetowa w wersji co
    najmniej Internet Explorer 11 lub Chrome 66 lub FireFox 60 lub
    Opera 53 lub Safari 5 lub nowszych, z włączoną obsługą języka
    Javascript, akceptująca pliki typu „cookies” oraz łącze internetowe
    o przepustowości co najmniej 256 kbit/s. Strona Internetowa Sklepu
    jest zoptymalizowana dla minimalnej rozdzielczości ekranu 1024×768
    pikseli.
  20. Sprzedawca stosuje mechanizm plików “cookies”, które podczas
    korzystania przez Klientów ze Strony Internetowej Sklepu,
    zapisywane są przez serwer Sprzedawcy na dysku twardym
    urządzenia końcowego Klienta. Stosowanie plików “cookies” ma na
    celu poprawne działanie Strony Internetowej Sklepu na urządzeniach
    końcowych Klientów. Mechanizm ten nie niszczy urządzenia
    końcowego Klienta oraz nie powoduje zmian konfiguracyjnych
    w urządzeniach końcowych Klientów ani w oprogramowaniu
    zainstalowanym na tych urządzeniach. Każdy Klient może wyłączyć
    mechanizm „cookies” w przeglądarce internetowej swojego
    urządzenia końcowego. Sprzedawca wskazuje, że wyłączenie
    „cookies” może jednak spowodować utrudnienia lub uniemożliwić
    korzystanie ze Strony Internetowej Sklepu.
  21. W celu złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym za
    pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu konieczne jest posiadanie
    przez Klienta aktywnego konta poczty elektronicznej.
  22. Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze
    bezprawnym oraz wykorzystywanie przez Klienta Sklepu
    Internetowego, Strony Internetowej Sklepu lub usług nieodpłatnych
    świadczonych przez Sprzedawcę, w sposób sprzeczny z prawem,
    dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich.
  23. Sprzedawca oświadcza, iż publiczny charakter sieci Internet
    i korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiązać może
    się z zagrożeniem pozyskania i modyfikowania danych Klientów
    przez osoby nieuprawnione, dlatego Klienci powinni stosować
    właściwe środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej
    zagrożenia. W szczególności powinni stosować programy
    antywirusowe i chroniące tożsamość korzystających z sieci Internet.
    Sprzedawca nigdy nie zwraca się do Klienta z prośbą o udostępnienie
    mu w jakiejkolwiek formie Hasła.
  24. Nie jest dopuszczalne wykorzystywanie zasobów i funkcji Sklepu
    Internetowego w celu prowadzenia przez Klienta działalności, która
    naruszałaby interes Sprzedawcy.
    § 3 Rejestracja
  25. W celu utworzenia Konta Klienta, Klient obowiązany jest dokonać
    nieodpłatnej Rejestracji.
  26. Rejestracja nie jest konieczna do złożenia zamówienia w Sklepie
    Internetowym.
  27. W celu Rejestracji, Klient powinien wypełnić formularz rejestracyjny
    udostępniony przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Sklepu
    i przesłać wypełniony formularz rejestracyjny drogą elektroniczną do
    Sprzedawcy poprzez wybór odpowiedniej funkcji znajdującej się
    w formularzu rejestracyjnym. Podczas Rejestracji Klient ustala
    indywidualne Hasło.
  28. W trakcie wypełniania formularza rejestracyjnego, Klient ma
    możliwość zapoznania się z Regulaminem, akceptując jego treść
    poprzez oznaczenie odpowiedniego pola w formularzu.
  29. Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego Klient
    otrzymuje niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres poczty
    elektronicznej podany w formularzu rejestracyjnym potwierdzenie
    Rejestracji przez Sprzedawcę. Z tą chwilą zawarta zostaje umowa
    o świadczenie drogą elektroniczną usługi Prowadzenie Konta Klienta,
    zaś Klient uzyskuje możliwość dostępu do Konta Klienta
    i dokonywania zmian podanych podczas Rejestracji danych.
    § 4 Zamówienia
  30. Informacje zawarte na Stronie Internetowej Sklepu nie stanowią
    oferty Sprzedawcy w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie
    zaproszenie Klientów do składania ofert zawarcia Umowy sprzedaży.
  31. Klient może składać zamówienia w Sklepie Internetowym za
    pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu przez 7 dni w tygodniu,
    24 godziny na dobę.
  32. Klient składający zamówienie za pośrednictwem Strony Internetowej
    Sklepu, kompletuje zamówienie wybierając Towar, którym jest
    zainteresowany. Dodanie Towaru do zamówienia następuje przez
    wybór polecenia “DODAJ DO KOSZYKA” pod danym Towarem
    prezentowanym na Stronie Internetowej Sklepu. Klient po
    skompletowaniu całości zamówienia i wskazaniu w „KOSZYKU”
    sposobu Dostawy oraz formy płatności, składa zamówienie przez
    wysłanie formularza zamówienia do Sprzedawcy, wybierając na
    Stronie Internetowej Sklepu przycisk „Kupuje i płacę”. Każdorazowo
    przed wysyłką zamówienia do Sprzedawcy, Klient jest informowany
    o łącznej cenie za wybrany Towar i Dostawę, jak też o wszystkich
    dodatkowych kosztach jakie jest zobowiązany ponieść w związku
    z Umową sprzedaży.
  33. Złożenie zamówienia stanowi złożenie Sprzedawcy przez Klienta
    oferty zawarcia Umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem
    zamówienia.
  34. Po złożeniu zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez
    Klienta adres poczty elektronicznej potwierdzenie jego złożenia.
  35. Następnie, po potwierdzeniu złożenia zamówienia, Sprzedawca
    przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej
    informację o przyjęciu zamówienia do realizacji. Informacja
    o przyjęciu zamówienia do realizacji jest oświadczeniem Sprzedawcy
    o przyjęciu oferty, o której mowa w §4 ust. 4 powyżej i z chwilą jego
    otrzymania przez Klienta zostaje zawarta Umowa sprzedaży.
  36. Po zawarciu Umowy sprzedaży, Sprzedawca potwierdza Klientowi jej
    warunki, przesyłając je na Trwałym nośniku na adres poczty
    elektronicznej Klienta lub pisemnie na wskazany przez Klienta
    podczas Rejestracji lub składania zamówienia adres.
    § 5 Płatności
  37. Ceny na Stronie Internetowej Sklepu zamieszczone przy danym
    Towarze stanowią ceny brutto i nie zawierają informacji odnośnie
    kosztów Dostawy i wszelkich innych kosztów, które Klient będzie
    zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży, o których Klient
    będzie poinformowany przy wyborze sposobu Dostawy i składaniu
    zamówienia.
  38. Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione
    Towary:
    a) przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy (w tym
    przypadku realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po
    przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia
    zamówienia oraz po wpłynięciu środków na rachunek bankowy
    Sprzedawcy);
    b) przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy z opcją
    odbioru osobistego w Sklepie Stacjonarnym (w tym przypadku
    realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta niezwłocznie po
    przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia
    zamówienia, zaś Towar wydany zostanie w Sklepie Stacjonarnym,
    po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy);
    c) gotówką za pobraniem, płatność Dostawcy przy dokonywaniu
    Dostawy (w tym przypadku realizacja zamówienia zostanie
    rozpoczęta po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę
    potwierdzenia przyjęcia zamówienia);
    d) gotówką przy odbiorze osobistym – płatność w Sklepie
    Stacjonarnym (w tym przypadku realizacja zamówienia zostanie
    dokonana niezwłocznie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę
    potwierdzenia przyjęcia zamówienia, zaś Towar wydany zostanie
    w Sklepie Stacjonarnym).
  39. Klient jest każdorazowo informowany przez Sprzedawcę na Stronie
    Internetowej Sklepu o terminie w jakim jest zobowiązany dokonać
    płatności za zamówienie w wysokości wynikającej z zawartej Umowy
    sprzedaży.
  40. W wypadku niewywiązania się przez Klienta z płatności w terminie,
    o którym mowa w §5 ust. 3 Regulaminu, Sprzedawca wyznacza
    Klientowi dodatkowy termin na dokonanie płatności i informuje o nim
    Klienta na Trwałym nośniku. Informacja o dodatkowym terminie na
    dokonanie płatności zawiera również informację, że po
    bezskutecznym upływie tego terminu, Sprzedawca odstąpi od
    Umowy sprzedaży. W wypadku bezskutecznego upływu drugiego
    terminu na dokonanie płatności, Sprzedawca prześle Klientowi na
    Trwałym nośniku oświadczenie o odstąpieniu od umowy na
    podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego.
    § 6 Dostawa
  41. Sprzedawca realizuje Dostawę na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej.
  42. Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Towar będący przedmiotem
    Umowy sprzedaży bez wad.
  43. Sprzedawca zamieszcza na Stronie Internetowej Sklepu informację
    o liczbie Dni roboczych potrzebnych do Dostawy i realizacji
    zamówienia.
  44. Termin Dostawy i realizacji zamówienia wskazany na Stronie
    Internetowej Sklepu liczony jest w Dniach roboczych zgodnie z §5
    ust. 2 Regulaminu.
  45. Zamówione Towary są dostarczane do Klienta za pośrednictwem
    Dostawcy na adres wskazany w formularzu zamówienia.
  46. W dniu wysłania Towaru do Klienta (jeśli nie wybrano możliwości
    osobistego odbioru Towaru) przekazywana jest na adres poczty
    elektronicznej Klienta informacja potwierdzająca nadanie przesyłki
    przez Sprzedawcę.
  47. Klient obowiązany jest zbadać doręczoną przesyłkę w czasie i w
    sposób przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju. W razie
    stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki Klient ma prawo żądać
    od pracownika Dostawcy spisania właściwego protokołu.
  48. Klient ma możliwość odbioru osobistego zamówionego Towaru.
    Odbioru można dokonać w Sklepie Stacjonarnym w Dni Robocze,
    w godzinach otwarcia wskazanych na Stronie Internetowej Sklepu, po
    wcześniejszym ustaleniu ze Sprzedawcą terminu odbioru za
    pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie.
  49. Sprzedawca, zgodnie z wolą Klienta, dołącza do przesyłki będącej
    przedmiotem Dostawy paragon albo fakturę VAT obejmującą
    dostarczane Towary.
  50. W przypadku nieobecności Klienta pod wskazanym przez niego
    adresem, podanym przy składaniu zamówienia jako adres Dostawy,
    pracownik Dostawcy pozostawi awizo lub podejmie próbę kontaktu
    telefonicznego celem ustalenia terminu, w którym Klient będzie
    obecny. W przypadku zwrotnego odesłania zamówionego Towaru do
    Sklepu Internetowego przez Dostawcę, Sprzedawca skontaktuje się
    z Klientem drogą elektroniczną lub telefonicznie, ustalając ponownie
    z Klientem termin i koszt Dostawy.
    § 7 Rękojmia
  51. Sprzedawca zapewnia Dostawę Towaru pozbawionego wad
    fizycznych i prawnych. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem
    Klienta, jeżeli Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).
  52. Jeżeli Towar ma wadę, Klient może:
    a) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od
    Umowy sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez
    nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni Towar wadliwy
    na wolny od wad albo wadę usunie.
    Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli Towar był już
    wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca
    nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od
    wad lub usunięcia wad. Klient może zamiast zaproponowanego
    przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany Towaru na
    wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia
    wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową
    w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo
    wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem
    proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności
    kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj
    i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę
    niedogodności, na jakie narażałby Klienta inny sposób
    zaspokojenia.
    b) żądać wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad albo
    usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić Towar
    wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie
    bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
    Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta,
    jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową sprzedaży Towaru
    wadliwego w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe lub
    w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do
    zgodności z Umową sprzedaży wymagałoby nadmiernych
    kosztów. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedawca.
  53. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany
    dostarczyć rzecz wadliwą na adres Sprzedawcy. W wypadku Klienta
    będącego Konsumentem koszt dostarczenia pokrywa Sprzedawca.
  54. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna
    zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od wydania Towaru
    Klientowi. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na
    wolny od wad przedawnia się z upływem roku, lecz termin ten nie
    może zakończyć się przed upływem terminu określonego w zdaniu
    pierwszym. W tym terminie Klient może odstąpić od Umowy
    sprzedaży lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny z powodu wady
    Towaru. Jeżeli Klient żądał wymiany Towaru na wolny od wad lub
    usunięcia wady, termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży lub
    złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą
    bezskutecznego upływu terminu do wymiany Towaru lub usunięcia
    wady.
  55. Wszelkie reklamacje związane z Towarem lub realizacją Umowy
    sprzedaży, Klient może kierować w formie pisemnej na adres
    Sprzedawcy.
  56. Sprzedawca w ciągu 14 dni od dnia żądania zawierającego
    reklamację, ustosunkuje się do reklamacji Towaru lub reklamacji
    związanej z realizacją Umowy sprzedaży zgłoszonej przez Klienta.
  57. Klient może zgłosić Sprzedawcy reklamację w związku
    z korzystaniem z usług nieodpłatnych świadczonych drogą
    elektroniczną przez Sprzedawcę. Reklamacja może być złożona
    w formie elektronicznej i przesłana na adres reklamacje@hegu.pl.
    W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient winien zawrzeć opis zaistniałego
    problemu. Sprzedawca niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie
    14 dni rozpatruje reklamacje i udziela Klientowi odpowiedzi.
    § 8 Odstąpienie od Umowy sprzedaży
  58. Klient będący Konsumentem, który zawarł Umowę sprzedaży, może
    w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny.
  59. Bieg terminu na odstąpienie od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od
    chwili objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta.
    Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży składając
    Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu. Oświadczenie to może
    zostać złożone przykładowo pisemnie na adres Sprzedawcy, za
    pośrednictwem poczty elektronicznej na adres Sprzedawcy.
    Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór został
    zamieszczony przez Sprzedawcę na Stronie Internetowej Sklepu pod
    adresem: Formularz odstąpienia. Do zachowania terminu wystarczy
    wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
    Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży, składając
    Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu za pośrednictwem
    formularza udostępnionego na stronie internetowej pod adresem:
    Elektroniczny Formularz odstąpienia. Do zachowania terminu
    wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Sprzedawca
    niezwłocznie potwierdza Konsumentowi otrzymanie formularza
    złożonego za pośrednictwem strony internetowej.
  60. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży, jest ona uważana za
    niezawartą.
  61. Jeśli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy
    sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje
    wiązać.
  62. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie
    14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu
    od Umowy sprzedaży, zwrócić mu wszystkie dokonane przez niego
    płatności, w tym koszt Dostawy Towaru do Konsumenta. Sprzedawca
    może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od
    Konsumenta do chwili otrzymania z powrotem Towaru lub
    dostarczenia przez Konsumenta dowodu odesłania Towaru,
    w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  63. Jeżeli Konsument korzystający z prawa do odstąpienia wybrał sposób
    dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób Dostawy
    oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do
    zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych
    kosztów.
  64. Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie,
    jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił
    od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie
    Towaru na adres Sprzedawcy przed upływem tego terminu.
  65. W wypadku odstąpienia Klient będący Konsumentem ponosi tylko
    bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
  66. Jeśli ze względu na swój charakter Towar nie może zostać w zwykłym
    trybie odesłany pocztą, Sprzedawca informuje Konsumenta
    o kosztach zwrotu rzeczy na Stronie Internetowej Sklepu.
  67. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości
    Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający
    poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech
    i funkcjonowania Towaru.
  68. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego
    sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument chyba, że Konsument
    wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla
    niego z żadnymi kosztami.
  69. Prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Klientowi
    będącemu Konsumentem w odniesieniu do umów, w których
    Towarem jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu,
    której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na
    ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie
    zostało otwarte po dostarczeniu.
    § 9 Usługi nieodpłatne
  70. Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów, drogą elektroniczną usługi
    nieodpłatne:
    a) Formularz kontaktowy;
    b) Prowadzenie Konta Klienta;
    c) Zamieszczanie opinii.
  71. Usługi wskazane w §9 ust. 1 powyżej świadczone są 7 dni
    w tygodniu, 24 godziny na dobę.
  72. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wyboru i zmiany rodzaju,
    form, czasu oraz sposobu udzielania dostępu do wybranych
    wymienionych usług, o czym poinformuje Klientów w sposób
    właściwy dla zmiany Regulaminu.
  73. Usługa Formularz kontaktowy polega na wysłaniu za pomocą
    formularza umieszczonego na Stronie Internetowej Sklepu
    wiadomości do Sprzedawcy.
  74. Rezygnacja z usługi nieodpłatnej Formularz kontaktowy, możliwa jest
    w każdej chwili i polega na zaprzestaniu wysyłania zapytań do
    Sprzedawcy.
  75. Usługa Prowadzenie Konta Klienta dostępna jest po dokonaniu
    Rejestracji na zasadach opisanych w Regulaminie i polega na
    udostępnieniu Klientowi dedykowanego panelu w ramach Strony
    Internetowej Sklepu, umożliwiającego Klientowi modyfikacje danych,
    które podał podczas Rejestracji, jak też śledzenia stanu realizacji
    zamówień oraz historii zamówień już zrealizowanych.
  76. Klient, który dokonał Rejestracji może zgłosić żądanie usunięcia
    Konta Klienta Sprzedawcy, przy czym w przypadku zgłoszenia
    żądania usunięcia Konta Klienta przez Sprzedawcę, może ono zostać
    usunięte do 14 dni od zgłoszenia żądania.
  77. Usługa Zamieszczanie opinii polega na umożliwieniu przez
    Sprzedawcę, Klientom posiadającym Konto Klienta publikacji na
    Stronie Internetowej Sklepu indywidualnych i subiektywnych
    wypowiedzi Klienta dotyczących w szczególności Towarów.
  78. Rezygnacja z usługi Zamieszczanie opinii możliwa jest w każdej
    chwili i polega na zaprzestaniu zamieszczania treści przez Klienta na
    Stronie Internetowej Sklepu.
  79. Sprzedawca jest uprawniony do zablokowania dostępu do Konta
    Klienta i usług nieodpłatnych, w przypadku działania przez Klienta na
    szkodę Sprzedawcy lub innych Klientów, naruszenia przez Klienta
    przepisów prawa lub postanowień Regulaminu, a także, gdy
    zablokowanie dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych jest
    uzasadnione względami bezpieczeństwa – w szczególności:
    przełamywaniem przez Klienta zabezpieczeń Strony Internetowej
    Sklepu lub innymi działaniami hakerskimi. Zablokowanie dostępu do
    Konta Klienta i usług nieodpłatnych z wymienionych przyczyn trwa
    przez okres niezbędny do rozwiązania kwestii stanowiącej podstawę
    zablokowania dostępu do Konta Klienta i usług nieodpłatnych.
    Sprzedawca zawiadamia Klienta o zablokowaniu dostępu do Konta
    Klienta i usług nieodpłatnych drogą elektroniczną na adres podany
    przez Klienta w formularzu rejestracyjnym.
    § 10 Odpowiedzialność Klienta w zakresie zamieszczanych przez
    niego treści
  80. Zamieszczając treści oraz udostępniając je Klient dokonuje
    dobrowolnego rozpowszechniania treści. Zamieszczane treści nie
    wyrażają poglądów Sprzedawcy i nie powinny być utożsamiane
    z jego działalnością. Sprzedawca nie jest dostawcą treści, a jedynie
    podmiotem, który zapewnia w tym celu odpowiednie zasoby
    teleinformatyczne.
  81. Klient oświadcza, że:
    a) jest uprawniony do korzystania z autorskich praw majątkowych,
    praw własności przemysłowej i/lub praw pokrewnych do –
    odpowiednio – utworów, przedmiotów praw własności
    przemysłowej (np. znaki towarowe) i/lub przedmiotów praw
    pokrewnych, które składają się na treści;
    b) umieszczenie oraz udostępnienie w ramach usług, o których
    mowa w §9 Regulaminu, danych osobowych, wizerunku oraz
    informacji dotyczących osób trzecich nastąpiło w sposób legalny,
    dobrowolny oraz za zgodą osób, których one dotyczą;
    c) wyraża zgodę na wgląd do opublikowanych treści przez innych
    Klientów oraz Sprzedawcę, jak również upoważnia Sprzedawcę do
    ich wykorzystania nieodpłatnie zgodnie z postanowieniami
    niniejszego Regulaminu;
    d) wyraża zgodę na dokonywanie opracowań utworów w rozumieniu
    Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
  82. Klient nie jest uprawniony do:
    a) zamieszczania w ramach korzystania z usług, o których mowa
    w §9 Regulaminu, danych osobowych osób trzecich oraz
    rozpowszechniania wizerunku osób trzecich bez wymaganego
    prawem zezwolenia lub zgody osoby trzeciej;
    b) zamieszczania w ramach korzystania z usług, o których mowa
    w §9 Regulaminu, treści o charakterze reklamowym i/lub
    promocyjnym.
  83. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za zamieszczane przez
    Klientów treści pod warunkiem otrzymania powiadomienia zgodnie
    z §11 Regulaminu.
  84. Zabronione jest zamieszczanie przez Klientów w ramach korzystania
    z usług, o których mowa w §9 Regulaminu, treści które mogłyby
    w szczególności:
    a) zostać zamieszczane w złej wierze, np. z zamiarem naruszenia
    dóbr osobistych osób trzecich;
    b) naruszać jakiekolwiek prawa osób trzecich, w tym prawa
    związane z ochroną praw autorskich i praw pokrewnych, ochroną
    praw własności przemysłowej, tajemnicą przedsiębiorstwa lub
    mające związek ze zobowiązaniami o zachowaniu poufności;
    c) posiadać charakter obraźliwy bądź stanowić groźbę skierowaną
    do innych osób, zawierałyby słownictwo naruszające dobre
    obyczaje (np. poprzez użycie wulgaryzmów lub określeń
    powszechnie uznawanych za obraźliwe);
    d) pozostawać w sprzeczności z interesem Sprzedawcy;
    e) naruszać w inny sposób postanowienia Regulaminu, dobre
    obyczaje, przepisy obowiązującego prawa, normy społeczne lub
    obyczajowe.
  85. W przypadku otrzymania powiadomienia zgodnie z §11 Regulaminu,
    Sprzedawca zastrzega sobie prawo do modyfikowania lub usuwania
    treści zamieszczanych przez Klientów w ramach korzystania przez
    nich z usług, o których mowa w §9 Regulaminu, w szczególności
    w odniesieniu do treści, co do których, opierając się na doniesieniach
    osób trzecich lub odpowiednich organów, stwierdzono, że mogą one
    stanowić naruszenie niniejszego Regulaminu lub obowiązujących
    przepisów prawa. Sprzedawca nie prowadzi bieżącej kontroli
    zamieszczanych treści.
  86. Klient wyraża zgodę na nieodpłatne wykorzystywanie przez
    Sprzedawcę umieszczonych przez niego treści w ramach Strony
    Internetowej Sklepu.
    § 11 Zgłaszanie zagrożenia lub naruszenia praw
  87. W przypadku, gdy Klient lub inna osoba lub podmiot uzna, iż treść
    publikowana na Stronie Internetowej Sklepu narusza ich prawa,
    dobra osobiste, dobre obyczaje, uczucia, moralność, przekonania,
    zasady uczciwej konkurencji, know-how, tajemnicę chronioną
    prawem lub na podstawie zobowiązania, może powiadomić
    Sprzedawcę o potencjalnym naruszeniu.
  88. Sprzedawca powiadomiony o potencjalnym naruszeniu, podejmuje
    niezwłoczne działania mające na celu usunięcie ze Strony
    Internetowej Sklepu, treści będących przyczyną naruszenia.
    § 12 Ochrona danych osobowych
  89. Zasady ochrony Danych Osobowych zamieszczone są w Polityce
    prywatności.
    § 13 Rozwiązanie umowy (nie dotyczy Umów sprzedaży)
  90. Zarówno Klient, jak i Sprzedawca mogą rozwiązać umowę
    o świadczenie usług drogą elektroniczną w każdym czasie i bez
    podania przyczyn, z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez
    drugą stronę przed rozwiązaniem ww. umowy oraz postanowień
    poniżej.
  91. Klient, który dokonał Rejestracji rozwiązuje umowę o świadczenie
    usług drogą elektroniczną, poprzez wysłanie do Sprzedawcy
    stosownego oświadczenia woli, przy użyciu dowolnego środka
    komunikacji na odległość, umożliwiającego zapoznanie się
    Sprzedawcy z oświadczeniem woli Klienta.
  92. Sprzedawca wypowiada umowę o świadczenie usług drogą
    elektroniczną poprzez wysłanie do Klienta stosownego oświadczenia
    woli na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta podczas
    Rejestracji.
    § 14 Postanowienia końcowe
  93. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub
    nienależytego wykonania umowy, lecz w przypadku umów
    zawieranych z Klientami będącymi Przedsiębiorcami Sprzedawca
    ponosi odpowiedzialność tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia
    szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych strat przez Klienta
    będącego Przedsiębiorcą.
  94. Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona poprzez
    wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze
    Strony Internetowej Sklepu.
  95. W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy
    sprzedaży, strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie.
    Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych
    na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
  96. Każdy Klient może skorzystać z pozasądowych sposobów
    rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym zakresie
    możliwe jest skorzystanie przez Klienta z mediacji. Listy stałych
    mediatorów oraz istniejących ośrodków mediacyjnych przekazywane
    są i udostępniane przez Prezesów właściwych Sądów Okręgowych.
    Klient będący Konsumentem może również skorzystać
    z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia
    roszczeń poprzez złożenie swojej skargi za pośrednictwem unijnej
    platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem:
    http://ec.europa.eu/consumers/odr/
  97. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu.
    Wszystkie zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed
    dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na
    podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania
    zamówienia przez Klienta. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie
    w terminie 7 dni od dnia opublikowania na Stronie Internetowej
    Sklepu. Sprzedawca poinformuje Klienta na 7 dni przed wejściem
    w życie nowego Regulaminu o zmianie Regulaminu za pomocą
    wiadomości przesłanej drogą elektroniczną zawierającej odnośnik do
    tekstu zmienionego Regulaminu. W razie, gdy Klient nie akceptuje
    nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie
    Sprzedawcę, co skutkuje rozwiązaniem umowy zgodnie z
    postanowieniami §13 Regulaminu.
  98. Regulamin wchodzi w życie z dniem 25.05.2018 r.